Blogs: Decorate your home

Published Sep 30, 23
7 min read

Taxi Schiphol

Al vonden wij Koh Phangan ook heel relax, voor de Full Moon keren we zelfs nog terug over een paar dagen. Vrijwel iedereen komt naar Koh Tao om te duiken. Koh Tao is een van de beste en goedkoopste plekken op aarde om je duikbrevet te halen - tour et taxi parking. Er zitten hier dan ook meer dan 35 duikscholen op het eiland

Eenmaal bij Sai Ree, lopen we al snel door een aantal gezellig drukke straatjes - taxi tielt. Een hotel vinden valt echter nog niet mee, aangezien de meeste accommodaties volgeboekt blijken te zijn. Dat hebben we in Thailand nog niet eerder meegemaakt. Koh Tao is dan ook wat kleinschaliger dan de rest. We hadden eigenlijk onze zinnen gezet op een resort of iets dergelijks met zwembad

Het zwembad blijkt er dus niet in te zitten. Uiteindelijk belanden we bij het Wind Beach Resort, wat direct aan het strand is gelegen. We krijgen een prima driepersoonskamer. Zwemmen in een zwembad kunnen we eventueel illegaal bij de buren, maar de zee is natuurlijk ook prima. Omdat we compleet gesloopt zijn, nemen we een snelle lunch bij het restaurant van ons resort.

Het is pas 10. 30 uur ’s morgens, dus een beetje rust kunnen we nog wel gebruiken. Marijn heeft zijn praatjes gelukkig weer terug en de lunch heeft hem goed gedaan (taxi aéroport charleroi). Het zag er vannacht in ieder geval een stuk minder goed uit. Als we weer wakker worden, blijkt dat we heel de middag hebben geslapen

We snappen er niks van en denken dat het midden in de nacht is. taxi alicante airport. Als we op de klok kijken blijkt het pas 19. 00 uur ’s avonds te zijn. Deze dag hebben we in ieder geval goed weggegooid, maargoed, niks aan te doen. ’s Avonds eten we weer bij het restaurant van ons resort, terwijl de golven van de zee ons tot enkele meters naderen

Rome Airport Taxi

Daarna liggen we snel in bed, morgen weer een nieuwe dag. Overnachting: Windbeach Resort Omdat we gisteren al genoeg hebben geslapen, zijn we vandaag dan ook vroeg wakker. Vandaag hebben we verder niks op de planning. Dus wat doe je dan? Naar het strand natuurlijk - taxi beringen. Na het ontbijt liggen we met onze Ipods en boeken dan al vrij snel aan het strand, zo’n 20 stappen van onze kamer

Het witte strand is zo’n kleine 2 kilometer lang. Het water heeft hier echt een heerlijke temperatuur en is heel erg helder. Veel vissen zien we echter niet, omdat het koraal bij het strand grotendeels is verdwenen of verwijderd is voor het toerisme. taxi luchthaven. Hier op Koh Tao heb je diverse baaien waar je de mooiste vissen en koralen kunt vinden, wij zitten echter meer aan een ‘zon-strand’

Veel meer doen we eigenlijk niet - snel taxi. Al regelen we aan de overkant van de straat nog wel even een duiktocht voor morgen. Het aanbod is overal hetzelfde, we kiezen uiteindelijk voor ‘Coral Grand Divers’. Voor het avondeten zijn we naar Pranee’s Kitchen gegaan, een tip uit onze reisbijbel ‘Lonely Planet’

En tijdens het eten konden we weer genieten van de nodige films en series. Entertainment en eten gaan hier in Thailand toch vaak samen, vooral in de backpack plaatsen. Na het eten lopen we een rondje door de toeristische straatjes en duiken we wat souvenirwinkeltjes in. Marijn heeft sjans met een welbekende ‘Lady Boy’.

Enkele minuten later worden door een aantal Thaise vrouwen een massagesalon ingepraat. En het gaat hier niet om een paar bloedmooie, jonge Thai, maar om een paar oude ,forse dames - antwerpen taxi. Ze zijn heel vriendelijk en voor de prijs hoeven we het niet te laten. Wat kan ons het ook schelen, een beetje ontspanning in het lijf kan nooit kwaad

Taxi Geraardsbergen

Jeroen houdt het bij een bescheiden massage van rug en nek (goedkope taxi brugge). Als we onszelf hebben uitgekleed en een soort van badjas aanhebben, gaan de dames met ons aan de gang. En dit gaat nog redelijk hardhandig. We kunnen in ieder geval bevestigen dat het niet echt fijn is als een vrouw van een kleine 100 kilo bovenop je zit en probeert je ledematen zo uit elkaar te trekken dat je jezelf net een pop voelt

En dit heeft dan niks met motoriek te maken. We kunnen wel mee lachen en ook de dames lachen hardop. Jammer dat ze geen Engels kunnen. Achteraf weten de vrouwen echt wel wat ze doen en we voelen ons dan ook als ‘herboren’. De dag sluiten we af bij de welbekende Lotus Bar, een ontmoetingsplek voor backpackers.

De muziek schalt uit de boxen en ook de vuurshows zijn weer aanwezig. We nemen een bucket om te delen en daarna nog wat pilsjes. Alweer een dag voorbij - taxi kasterlee. Overnachting: Windbeach Resort Een nieuwe dag in het tropische paradijs dat Koh Tao heet. Vandaag gaan we voor het eerst in ons leven duiken

Daar vertrekken we met onze houten dubbeldeks boot naar Nang Yuan Island, een super mooi eilandje naast Koh Tao. De boottocht duurt ongeveer 20 minuten en onderweg hebben we adembenemende vergezichten over Koh Tao, terwijl het koraal onder ons doorschiet. Koh Nang Yuan, bestaat eigenlijk uit drie piepkleine eilandjes. Met vloed zijn het inderdaad losse eilanden maar als het eb is, zorgt een smal strand dat de drie eilanden verbonden zijn.

Hoewel er ongeveer 30 mensen op de boot zijn, krijgen wij als beginners onze eigen instructeur mee. taxi vert uccle. En dus belanden we in een ondiep stuk, vlakbij het mooie strand van Nang Yuan. Onze instructeur is een aardige Australische gast met een typisch accent. We krijgen allereerst een duidelijke uitleg over hoe je moet ademen, je bril moet klaren en welke tekens onder water van belang zijn

Taxi Valencia Airport

Het onderwater klaren van de duikbril is nog een hele kluif, maar ook dit hebben we op een gegeven moment door (taxi antwerpen telefoonnummer). Dan mogen we voor het eerst een stukje rondzwemmen, in de zogenaamde ‘Japanese Garden’. Deze plek wordt zo genoemd omdat het koraal er zo mooi bijligt en het er stikt van de exotische vissen! We zien meteen papagaaivissen en ‘Nemo’s’

Glashelder water en een witte zandbodem waardoor we alles duidelijk zien. Omdat we dicht bij het strand zitten, is het wel druk met snorkelaars. Het is hier dan ook maar zo’n drie meter diep. Hierna kan het echte werk beginnen. taxi keerbergen. Dit was nog geen echte duik, maar eerder een instructiemoment

We zullen nu naar een diepte van zo’n 12 meter duiken. Met behulp van de touwen van de ankers brengen we onszelf onder water (toutankhamon tour et taxi). Daarna krijgen we de opdracht om netjes de instructeur te volgen. Marijn heeft hier natuurlijk de grootst mogelijke moeite mee, die doet liever zijn eigen ding

Het is net alsof we boven een buitenaardse wereld zweven. Overal zie je de mooiste vissen voorbij komen en het koraal is echt adembenemend mooi (taxi pas cher bruxelles). We zien zelfs een rog zwemmen. Het gaat trouwens niet om stukjes koraal, maar om complete metershoge wanden koraal. En dit koraal is er in alle soorten en maten, net zoals de vissen

Duiken zorgt ervoor dat je een soort van 360 graden gevoel krijgt, iets wat je met snorkelen totaal niet hebt - taxi naar schiphol. De instructeur laat op de bodem wat zeekomkommer zien en als we erin knijpen, springen er een soort van witte slierten uit. Marijn vindt het natuurlijk leuk om de slierten op Jeroen te spuiten, met het gevolg dat Jeroen helemaal onder de zooi zit

Taxi Vert Number

Jeroen chagrijnig, Marijn vrolijk en Ruud moet zo hard lachen, dat er luchtbellen onder zijn bril vandaan komen. Het is net GTST onderwater. Na ongeveer twintig minuten is onze tank leeg en moeten we weer naar boven. Wat was dit gaaf zeg. Op de boot krijgen we de optie om nog een extra duik bij te kopen voor een prima prijs.

Volgens de instructeur krijgen we dan nog iets speciaals te zien. En hij liegt niet. Als we aan onze tweede duik bezig zijn, zien we in de verte ineens de silhouetten van een scheepswrak opdoemen. Wow! We kunnen hier zelfs doorheen zwemmen. Dit hadden we niet verwacht - taxi malta. Het wrak is iets dieper gelegen waardoor we verder niet heel veel koraal meer zien